Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

A scuola di territorio, cartografare l'ambiente AT TERRITORY SCHOOL, ENVIRONMENTAL MAPPING

Pannocchia, Antonella
•
Penon, Angelo
2016-04-18
  • Controlled Vocabulary...

Abstract
La proposta formativa «A SCUOLA DI TERRITORIO, CARTOGRAFARE L'AMBIENTE» rivolta ai docenti della provincia di Torino che hanno interesse a sviluppare percorsi didattici relativi alle tematiche ambientali, si configura come una risposta alle necessità riscontrate sia presso i docenti che presso gli studenti. Per poter trattare in maniera esaustiva gli argomenti abbiamo limitato la proposta a tre percorsi relativi alle matrici aria, acqua e allo studio del paesaggio. Ognuno dei tre percorsi è articolato in un modulo specifico (a scuola di territorio) ed in un modulo comune (cartografare l'ambiente). The formative proposal «AT TERRITORY SCHOOL, ENVIRONMENTAL MAPPING», is offered to teachers interested in developing didactic flows attaining environmental thematic as an answer to teacher's and students' needs. In order to enable them to deal exhaustively with all the arguments we limited the proposal to three topics concerning air, water and study of landscape. Each of the three topics is articulated in a specific module (at territory school) and in a common module (environmental mapping).
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/12544
Diritti
open access
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback