Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

La teoria della Gestalt. Figure, temi di interesse e prospettive per la didattica

Zudini, Verena
2014
  • Controlled Vocabulary...

Abstract
A partire da una breve rassegna degli studiosi principali e dei temi da questi sviluppati nel contesto della teoria della Gestalt, se ne considereranno aspetti di rilievo per la didattica, in particolare della matematica. Si mostrerà come tali aspetti risultino quanto mai attuali nelle analisi cognitive e come il loro approfondimento possa essere utile per capire soprattutto in quali direzioni orientare la ricerca futura. Starting from a brief survey on the most authoritative scholars of the Gestalt theory and on the themes developed in this context , we deal with some significant aspects for education, in particular, for mathematics education. It is shown how these aspects are as relevant as ever in cognitive analysis and, above all, how their in-depth study can point the way for further research in the field.
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/10778
Diritti
open access
Soggetti
  • DIDATTICA DELLA MATEM...

  • MATHEMATICS EDUCATION...

  • STORIA DELLA DIDATTIC...

  • HISTORY OF MATHEMATIC...

  • SCIENZE COGNITIVE

  • COGNITIVE SCIENCE

  • TEORIA DELLA GESTALT

  • GESTALT THEORY

Visualizzazioni
1
Data di acquisizione
Jun 8, 2022
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback