Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

Clima e piogge acide

Candussio, Giuliana
2013
  • Controlled Vocabulary...

Abstract
Il contributo delinea le modalità con cui è stato affrontato in classe, attraverso il ricorso a un approccio di natura sperimentale, lo studio del fenomeno delle piogge acide e vuole mostrare un esempio di integrazione di saperi e di abilità multidisciplinari. Con tale contributo si intende evidenziare l’efficacia di iniziative che comportino una seppur “dosata” applicazione del metodo scientifico. The contribution outlines how studying the phenomenon of acid rain was tackled in class through an experimental approach. This contribution will represent an example of integration of multidisciplinary knowledge and ability and highlight the effectiveness of projects which include – albeit gradually - application of the scientific approach.
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/9414
Diritti
open access
Soggetti
  • didattica della matem...

  • mathematics education...

  • scuola secondaria di ...

  • Middle school

  • scienze integrate

  • science integration

  • matematica

  • mathematics

  • chimica

  • chemistry

  • geoscienze

  • earth science

Visualizzazioni
1
Data di acquisizione
Jun 8, 2022
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback