Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

L’ambito matematico nel PAS A059 - Matematica e Scienze nella scuola secondaria di primo grado e nel PAS A049 - Matematica e Fisica 

Zuccheri, Luciana
•
Obersnel, Franco
2016
  • Controlled Vocabulary...

Abstract
Nel contributo si espongono alcune problematiche legate alla progettazione didattica dei corsi dell’area disciplinare matematica nei percorsi abilitanti per le classi A059 - Matematica e Scienze per la scuola secondaria di I grado e A049 - Matematica e Fisica. Si illustra come si è cercato di superarle, nei corsi attivati dall’Università di Trieste, con un’opportuna scelta di contenuti e di metodologie di insegnamento. La riflessione si focalizza sui PAS - Percorsi Abilitanti Speciali degli anni accademici 2013/2014 e 2014/2015, svolgendo alcuni confronti con l’esperienza sviluppata negli omologhi corsi di TFA - Tirocinio Formativo Attivo. This paper deals with problems concerning the planning of mathematics courses in teacher educational pathways to professional qualifications, respectively, A059 - Matematica e Scienze per la scuola secondaria di I grado (Mathematics and Science for lower secondary school) and A049 - Matematica e Fisica (Mathematics and Physics for upper secondary school). It will be shown how the University of Trieste, with the activation of its courses, chose suitable contents and didactical methodologies in the attempt to overcome these problems. The PAS - Percorsi Abilitanti Speciali (Special Qualification Pathways) in the academic years 2013/2014 and 2014/2015 will be discussed and then a comparison will be made with the experience of analogous courses in TFA - Tirocinio Formativo Attivo (Active Educational Training).
DOI
10.13137/2039-8646/13276
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/13276
Diritti
open access
Soggetti
  • Didattica della Matem...

  • Mathematics Education...

  • Formazione degli Inse...

  • Teacher Education

  • Formazione Post Laure...

  • Post-Degree Education...

  • Scuola Secondaria

  • Secondary School

Visualizzazioni
7
Data di acquisizione
Apr 19, 2024
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback