Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

Dialoghi interculturali: la letteratura francofona e Yasmina Khadra. Un progetto tra università e scuola secondaria di primo grado

Alessandro Pontelli
2024
  • journal article

Periodico
SCUOLA E LINGUE MODERNE
Abstract
Nell'ambito del trentesimo anniversario del festival Dedica di Pordenone, l'Università di Udine e la scuola secondaria di primo grado “Ellero” hanno intrapreso un progetto collaborativo mirato all'esplorazione della letteratura francofona attraverso l'opera dell’autore algerino Yasmina Khadra. Questo articolo esamina il progetto sinergico che ha impiegato il film Les hirondelles de Kaboul (2019) come mezzo per approfondire la comprensione culturale e linguistica degli studenti sul mondo francofono. As part of the 30th anniversary of the Dedica festival in Pordenone, the University of Udine and the ‘Ellero’ middle school undertook a collaborative project aimed at exploring Francophone literature through the work of Algerian author Yasmina Khadra. This article examines the synergetic project that employed the movie Les hirondelles de Kaboul (2019) as a means to deepen students' cultural and linguistic understanding of the Francophone world.
Archivio
https://hdl.handle.net/11390/1308884
Diritti
closed access
license:non pubblico
license uri:iris.2.pri01
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback