Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

A scuola di cittadinanza con l'educazione spazio-geografica

GUARAN, Andrea
•
LEPERA M.
2011
  • book part

Abstract
I valori dello spazio, della spazialità e dell’educazione spaziale vengono esaminati in relazione alla loro lettura in chiave di opportunità di sviluppo di processi educativi finalizzati alla cittadinanza attiva. L’esemplificazione che viene avanzata concerne le forme dell’educazione allo spazio strada e alle sue regole proposte ai bambini dai tre ai sei anni. The values of space and spatial education are examined in relation to their interpretation in terms of educational opportunities for the development of processes aimed to active citizenship. The examples that are advanced concern with road space and its rules proposed for children from three to six years.
Archivio
http://hdl.handle.net/11390/869240
Diritti
metadata only access
Soggetti
  • educazione spaziale

  • cittadinanza

  • educazione stradale

  • spatial education

  • citizenship

  • road safety education...

google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback