Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

Per una didattica sinergica delle Geoscienze ambientali

BATTISTI, GIANFRANCO
2017
  • journal article

Periodico
QUADERNI CIRD
Abstract
La storia della geografia negli ultimi tre secoli testimonia di uno scambio ininterrotto tra le scienze ambientali. Essendo la didattica legata al learning by doing, ai fini della necessaria sinergia, essa deve avvalersi dei percorsi di ricerca propri di tutte le scienze ambientali. The evolution of geography in the last three centuries shows an uninterrupted exchange among the various environmental sciences. As we all know, learning is driven to the principle of ‘learning by doing’, therefore the hoped synergy must find research procedures common to all environmental disciplines.
DOI
10.13137/2039-8646/13942
Archivio
http://hdl.handle.net/11368/2907890
http://hdl.handle.net/10077/13942
Diritti
open access
license:creative commons
license uri:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/it/
FVG url
https://arts.units.it/bitstream/11368/2907890/1/Battisti.pdf
Soggetti
  • Geografia

  • Geography

  • Storia della Geografi...

  • History of Geography

  • Didattiche sinergiche...

  • Teaching Synergistic

  • Didattica Territorial...

  • Territorial Teaching

  • Scienze ambientali

  • Environmental Science...

Visualizzazioni
2
Data di acquisizione
Apr 19, 2024
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback