Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

Il Progetto verticale “Il Carso e l’acqua”

Giurco, Giovanni
2017
  • Controlled Vocabulary...

Abstract
L’istituzione degli Istituti comprensivi ha indubbiamente favorito la sinergia tra Scuole di diverso ordine e grado e l’introduzione di interessanti innovazioni metodologico-didattiche, con particolare riferimento ai cosiddetti “progetti verticali”. Il contributo illustra l’esperienza in tal senso sviluppata dall’Istituto comprensivo “R. M. Rilke” di Duino-Aurisina. The establishment of comprehensive schools has favoured synergies between different types of curricula as well as the introduction of interesting teaching innovations. This paper describes the so called “vertical projects” with specific reference to the project carried out at the comprehensive school R. M. Rilke, Duino-Aurisina (Italy).
DOI
10.13137/2039-8646/13947
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/13947
Diritti
open access
Soggetti
  • Istituto Comprensivo

  • Comprehensive School

  • Scuola dell’Infanzia

  • Nursery School

  • Scuola Primaria

  • Primary School

  • Scuola Secondaria di ...

  • Secondary School

  • Continuità Didattica ...

  • Vertical Continuity o...

  • Didattica delle Geosc...

  • Geoscience Education

  • Progetti Didattici

  • Educational Projects

Visualizzazioni
3
Data di acquisizione
Apr 19, 2024
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback