Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

Théories de la représentation artistique, de l’artiste et de l’imaginaire chez Sénèque

2006-08-22
  • Controlled Vocabulary...

Abstract
Il contributo discute le teorie senechiane della rappresentazione artistica: perché Seneca, stoico convinto della realtà del visibile e della legittimità delle percezioni come primo approccio alla verità, aggiunge alle quattro cause aristoteliche dell’opera d’arte, una quinta , che ha preso in prestito da Platone, il ‘modello’, l’ ‘idea’, definendola indifferentemente come quella dalla quale l’artista guarda fuori e quella che egli ha in sé? The paper discusses the Seneca's theories about artistic depiction: why does Seneca, who is a stoic convinced of the reality of the visible and of the legitimacy of perception as a first approach to the truth, add to the four Aristotelian causes of the artwork, a fifth case, which he has borrowed from Plato, the "model", the "idea", defining it indifferently as both that from which the artist looks away and that which he has in him?
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/941
Diritti
open access
Soggetti
  • Seneca

  • rappresentazione dell...

  • modello

  • artist’s representati...

  • model

Visualizzazioni
1
Data di acquisizione
Apr 19, 2024
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback