Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

L’esperienza dei moduli formativi in materia economico-aziendale all’Università di Trieste nel triennio 2015-2017

de Luca, Patrizia
•
Piccolo, Girolamo
•
Intini, Adele
•
Venier, Francesco
2018
  • Controlled Vocabulary...

Periodico
QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646
Abstract
This contribution aims to present the first experience in the organization and implementation of the Formative Modules in Business Economics and Management at the University of Trieste, which was carried out in September 2015, September 2016 and September 2017. These Modules, coordinated by Patrizia de Luca (DEAMS - UniTS), were carried out with the collaboration of Prof. Girolamo Piccolo (Istituto “L. da Vinci, G. R. Carli, S. de Sandrinelli”, Trieste) in 2015; Prof. Adele Intini (ISIS “G. Galilei”, Gorizia) in 2016; Prof. Francesco Venier (DEAMS - UniTS) and Girolamo Piccolo in 2017. After a brief introduction of the project, the following sections of the article describe the modules organization over a three-year period, the teachers’ experiences, and some concluding remarks on these Formative Modules in the School-University relationship. Questo contributo ha l’obiettivo di presentare la prima esperienza di organizzazione e realizzazione dei Moduli Formativi in materia di economia e gestione aziendale dell’Università di Trieste, realizzati negli anni 2015, 2016 e 2017. Questi Moduli, coordinati da Patrizia de Luca (DEAMS, UniTS), sono stati svolti con la collaborazione del Prof. Girolamo Piccolo (Istituto L. da Vinci, G. R. Carli, S. de Sandrinelli, Trieste) nel 2015, della Prof.ssa Adele Intini (Istituto G. Galilei, Gorizia) nel 2016 e dei Proff. Francesco Venier (DEAMS, UniTS) e Girolamo Piccolo nel 2017. Dopo una breve introduzione del progetto, nei successivi paragrafi viene proposta la descrizione dei moduli, l’esperienza di docenti e studenti e alcune riflessioni conclusive sui moduli formativi nel rapporto Scuola-Università.
DOI
10.13137/2039-8646/22749
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/22749
Diritti
open access
Soggetti
  • Moduli Formativi

  • Formative Modules

  • Economia Aziendale

  • Business Economics

  • Gestione Aziendale

  • Management

  • Orientamento

  • Orientation

  • Corsi di Laurea Trien...

  • Three-Year Degree Cou...

Visualizzazioni
3
Data di acquisizione
Apr 19, 2024
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback