QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646
Abstract
This contribution aims to present the first experience in the organization and implementation of the Formative Modules in Business Economics and Management at the University of Trieste, which was carried out in September 2015, September 2016 and September 2017. These Modules, coordinated by Patrizia de Luca (DEAMS - UniTS), were carried out with the collaboration of Prof. Girolamo Piccolo (Istituto “L. da Vinci, G. R. Carli, S. de Sandrinelli”, Trieste) in 2015; Prof. Adele Intini (ISIS “G. Galilei”, Gorizia) in 2016; Prof. Francesco Venier (DEAMS - UniTS) and Girolamo Piccolo in 2017. After a brief introduction of the project, the following sections of the article describe the modules organization over a three-year period, the teachers’ experiences, and some concluding remarks on these Formative Modules in the School-University relationship. Questo contributo ha l’obiettivo di presentare la prima esperienza di organizzazione e realizzazione dei Moduli Formativi in materia di economia e gestione aziendale dell’Università di Trieste, realizzati negli anni 2015, 2016 e 2017. Questi Moduli, coordinati da Patrizia de Luca (DEAMS, UniTS), sono stati svolti con la collaborazione del Prof. Girolamo Piccolo (Istituto L. da Vinci, G. R. Carli, S. de Sandrinelli, Trieste) nel 2015, della Prof.ssa Adele Intini (Istituto G. Galilei, Gorizia) nel 2016 e dei Proff. Francesco Venier (DEAMS, UniTS) e Girolamo Piccolo nel 2017. Dopo una breve introduzione del progetto, nei successivi paragrafi viene proposta la descrizione dei moduli, l’esperienza di docenti e studenti e alcune riflessioni conclusive sui moduli formativi nel rapporto Scuola-Università.