Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

Leading virtual teams while fostering psychological safety

Zamolo, Daniela
2018
  • Controlled Vocabulary...

Periodico
Tigor. Rivista di scienze della comunicazione e di argomentazione giuridica
Abstract
With the increasing sophistication and advances in Information and Communication Technology systems (ICTs) and the need to respond rapidly to changing markets and customer demands, an innovative style of leadership is required for the development of new forms of teams that support or even replace conventional teams. Based on using ICTs in the workplace, virtual team collaboration is oriented to achieve high performance outcomes by focusing on plans, goals and actions that could not be accomplished by working independently. The present research aims to examine 'e-leaders’ behaviour and organizational strategies that promote increased levels of psychological safety within virtual teams, thus improving learning behaviour and personal work commitment. Since virtual team performance is dependent on the level of knowledge, skills, and abilities (KSAs) of each follower, it is likely that psychological safety contributes to increased work engagement and performance level, with consequent increased rates of error reporting and quality improvements in work processes and organizational outcomes. Con il progresso e la diffusione delle tecnologie comunicative e informatiche (ICTs) e la necessità di rispondere rapidamente alla domanda e ai mutamenti di mercato, le organizzazioni necessitano di uno stile di leadership orientato allo sviluppo di nuove forme di team che supportino o sostituiscano i team convenzionali. La cooperazione in team di tipo virtuale si fonda sull''impiego di ICTs e mira al raggiungimento di performance di alto livello mediante la realizzazione e la gestione di progetti organizzativi che non possono essere intrapresi lavorando in autonomia. Obiettivo della ricerca in oggetto è l'analisi del ruolo dell’e-leader specificatamente finalizzato a preservare alti livelli di sicurezza psicologica, motivazione e impegno lavorativo tra i collaboratori. Poichè il livello di performance del team virtuale dipende dal livello di conoscenze, competenze e abilità (KSAs) possedute da ogni singolo professionista, è probabile che un livello ottimale di sicurezza psicologica promuova il coinvolgimento lavorativo e il miglioramento delle performance individuali, con effetti positivi sul tasso di registrazione degli errori, sulla qualità dei processi organizzativi e dei risultati.
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/22636
Diritti
open access
Soggetti
  • Virtual team

  • ICTs

  • Psychological safety

  • Learning behaviour

  • High performance

  • System dynamics

  • Organizational change...

  • Team virtuale

  • Sicurezza psicologica...

  • Stile di apprendiment...

  • Performance di alto l...

  • Dinamiche di sistema

  • Cambiamento organizza...

Visualizzazioni
3
Data di acquisizione
Apr 19, 2024
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback