Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

Io e la matematica. Un’indagine sul rapporto dei ragazzi con la matematica

Zuccheri, Luciana
•
Zudini, Verena
2012
  • Controlled Vocabulary...

Abstract
Si presentano i risultati di un’indagine - svolta tramite questionario - sulla visione della matematica e sull’impatto del progetto “La matematica dei ragazzi: scambi di esperienze tra coetanei” tra gli allievi di scuola primaria e secondaria che vi hanno partecipato nel 2010. L’analisi dei questionari raccolti (in totale 167) può dare indicazioni utili per la progettazione di attività didattiche laboratoriali di matematica e di matematica integrata con le scienze. The results of an investigation, which has been carried out by questionnaires, are shown in this paper. They concern the image of mathematics and the impact of the project “La matematica dei ragazzi: scambi di esperienze tra coetanei” on primary and secondary school pupils, who took part in it in 2010. The analysis of the questionnaires handed in (167 in total) can provide useful suggestions for the planning of laboratory activities of mathematics and of mathematics integrated with science.
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/8513
Diritti
open access
Soggetti
  • didattica della matem...

  • mathematics education...

  • concezioni della mate...

  • beliefs regarding mat...

  • psicologia dell'educa...

  • educational psycholog...

  • aspetti motivazionali...

  • motivational aspects

Visualizzazioni
3
Data di acquisizione
Apr 19, 2024
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback