Logo del repository
  1. Home
 
Opzioni

Il punto sulla formazione iniziale degli insegnanti

Tatti, Mariasilvia
2021
  • Controlled Vocabulary...

Periodico
QuaderniCIRD. Rivista del Centro Interdipartimentale per la Ricerca Didattica dell’Università di Trieste / Journal of the Interdepartmental Center for Educational Research of the University of Trieste - ISSN: 2039-8646
Abstract
After a brief illustration of how the training of secondary school teachers has changed over the last twenty years, the Guidelines of the Ministry of Education published on 4 May 2021 will be commented on and new teacher training courses will be proposed on the basis of these guidelines. Dopo aver illustrato per sommi capi i cambiamenti che la formazione iniziale degli insegnanti della scuola secondaria ha subito negli ultimi vent’anni, si commentano le Linee programmatiche del Ministero dell’Istruzione del 4 maggio 2021 e si avanzano nuove proposte per il percorso di formazione in questione.
DOI
10.13137/2039-8646/33606
Archivio
http://hdl.handle.net/10077/33606
Diritti
open access
Soggetti
  • Formazione Iniziale I...

  • Teacher Education

  • Sistema Nazionale di ...

  • National Education Sy...

  • Italia

  • Italy

Visualizzazioni
4
Data di acquisizione
Apr 19, 2024
Vedi dettagli
google-scholar
Get Involved!
  • Source Code
  • Documentation
  • Slack Channel
Make it your own

DSpace-CRIS can be extensively configured to meet your needs. Decide which information need to be collected and available with fine-grained security. Start updating the theme to match your nstitution's web identity.

Need professional help?

The original creators of DSpace-CRIS at 4Science can take your project to the next level, get in touch!

Realizzato con Software DSpace-CRIS - Estensione mantenuta e ottimizzata da 4Science

  • Impostazioni dei cookie
  • Informativa sulla privacy
  • Accordo con l'utente finale
  • Invia il tuo Feedback